چگونه یک کارآفرین برتر شویم؟

چگونه یک کارآفرین موفق شویم؟ (۳ نکته کلیدی)

یک کارآفرین حتما برای شما یک فرد بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است. در واقع بسیاری از مردم دوست دارند از نحوه‌ی کار کردن و تصمیم‌گیری‌های یک کارآفرین باخبر شوند و یا به عبارتی می‌خواهند ذهن یک کارآفرین را در ساده‌ترین شکل ممکن بخوانند.

شما چی؟ قطعا دوست دارید بدانید که چگونه یک کارآفرین موفق می‌شود؟ و از همه مهم‌تر دوست دارید یک کارآفرین موفق باشید؟ در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا در ۳ مرحله نکاتی برای کارآفرینی برتر را ارائه دهیم.

۱) باید ایده‌های بزرگ داشته باشید

در ابتدای هر چیز باید تحقیق کنید که آیا ایده‌ی کسب و کار شما عملی و امکان‌پذیر است یا خیر. پس از جمع‌آوری اطلاعات موردنیاز، اکنون می‌توانید تصمیم‌گیری کنید. آنالیز داده‌ها، پرسشنامه، بررسی و تحقیق میدانی از جمله اقداماتی‌ست که باید برای تایید درستی یا عدم نادرستی یک ایده انجام بدهید. حال که به نتیجه رسیدید در صورتیکه ایده‌ی شما عملی بود باید یک پروپوزال مقدماتی از ایده‌ی خود درون یک فایل word تهیه کرده و در اختیار داشته باشید. سپس بازار هدف را مدنظر قرار داده و رقیبان خود را شناسایی کنید. احتمال اینکه در این مرحله از ایده‌ی خود صرفنظر کنید بسیار بالاست زیرا اگر رقبا خیلی قدر و قدرتمند باشند امکان ارائه‌ی خدمات یکسان و مشابه آنها وجود ندارد. بنابراین باید در ایده‌ی خود تجدید نظر کنید. زیرا وارد شدن به رقابتی که رقیبان آن سالهاست در آن حوزه تلاش می‌کنند خودکشی محض است!

مرحله‌ی بعدی درنظر گرفتن سرمایه موردنیاز برای اجرای ایده‌ی شماست. چنانچه خود سرمایه دارید شروع به برنامه‌ریزی کنید و اگر به دنبال جذب سرمایه هستید باید با افراد مختلف وارد مذاکره شوید.

به گفته‌ی بسیاری از کار آفرینان متخصص، آموزش و یادگیری روش‌های کارآفرینی کافی نیست. شما باید به عنوان یک کارآفرین کیفیت مناسب محتوا و محصول خود را در نظر بگیرید. حالا این کیفیت چه معیارهایی دارند؟ اولین نگرش کارآفرینی مدت زمان کار است! یعنی شما باید مدت زمان زیادی از شبانه روز را صرف ایده‌ی خود کنید. مخصوصا اگر برای اولین بار است که این کار را انجام می‌دهید. زیرا مثلا در یک کسب و کار اینترنتی تنها باید ۸ درصد از زمان خود را به مشتریان خود اختصاص دهید و در ۹۲ درصد زمان باقی مانده باید محصولات یا خدمات مناسبی را در بستر اینترنت ارائه دهید.

۲) ریسک‌پذیر باشید

اکثر کارآفرینان موفق نگران از دست دادن وقت یا سرمایه خود نیستند! این بدین معنی نیست که آنها چشم و گوش بسته وارد بازار می‌شوند بلکه بدین معنی‌ست که آنها می‌توانند شانس موفقیت خود را در بازای داخلی و بعدها بازارهای خارجی امتحان کنند. بسیار از مردم تمایلی به ریسک کردن ندارند بنابراین در همان نقطه‌ای که هستند به حالت ساکن باقی می‌مانند. کارآفرین موفق حاصل ده‌ها بار شکست است! ریسک کردن جزء جدایی ناپذیر موفقیت در ایده‌های بزرگ است

۳) دوستانی واقعی برای مشتریان خود باشید

اگر شما بتوانید اعتماد مشتریان خود را جلب کنید صد در صد کسب و کار شما موفق خواهد بود. مثلا در ابتدا ممکن است شما ۲ یا ۳ مشتری داشته باشید ولی با برخورد مناسب و ارائه خدمات مطلوب می‌توانید از آنها جهت بازاریابی درون شبکه‌ای استفاده کنید. اگر کسب و کار شما محلی است باید پس از مطالعاتی که در منطقه‌ی زندگی خود انجام می‌دهید اقدام به اجرای پروژه کنید ولی اگر در بستر اینترنت می‌خواهید موفق شوید همین الان وقتش رسیده است زیرا در ۴ الی ۵ سال آینده رقابت در دنیای اینترنت دشوارتر خواهد بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *